نقيب الصحفيين: مساع لشمول جميع الصحفيين بقطع الأراضي

القسطاس نيوز | قال نقيب الصحفيين مؤيد اللامي في مقابلة مع وكالة الأنباء العراقية إن أغلب المحافظات وزعت وجبة أو وجبتين وأخرى ثلاث وجبات لافتاً إلى أن محافظتي البصرة وكربلاء المقدسة وزعتا أراضي فيما سيتم خلال أيام توزيع قطع الأراضي في محافظة النجف الأشرف وواسط وبابل وذي قار وميسان والأنبار وصلاح الدين وديالى.

وأشار اللامي الى توزيع أكثر من 9 آلاف قطعة أرض سكنية في بغداد مؤكداً وجود مساع مع المحافظ لإيجاد مساحة أفضل وأكبر لشمول جميع الصحفيين بقطع الأراضي، وبين اللامي أن أي صحفي يقال من مؤسسته الإعلامية بإمكانه اللجوء الى القضاء والنقابة بدورها سترسل معه المستشار القانوني لإلزام المؤسسة الإعلامية بتعويضه حتى إذا لم يكن لديه عقد عمل منوهاً بأن هناك فقرة ضمن قانون حقوق الصحفيين تلزم المؤسسات الإعلامية العاملة في العراق بإبرام عقود مع منتسبيها من خلال نقابة الصحفيين بما يحفظ حقوق الصحفي وحقوق المؤسسة.

وتابع أن نقابة الصحفيين أجرت مع أغلب المؤسسات الإعلامية مفاوضات جماعية بشأن موضوع العقود وجميعها كانت مرحبة بالفكرة مبينا أن جميع وسائل الإعلام تعاني من مشكلة الأموال وهو ما يجعل سوق الإعلام بالعراق ضعيفا.

ولفت الى أن النقابة تسعى للحفاظ على حقوق الصحفيين وكذلك المؤسسات الإعلامية من خلال إلزامهم بإبرام العقود وتحديد الحد الأدنى للراتب على ساعات الاشتغال وكذلك الحفاظ على سلامتهم وعدم إلزامهم بقضايا قد تؤدي بحياتهم للخطر وأي مؤسسة لا تلتزم بذلك ستغلق وسيتم تحويلها الى القضاء مشيراً الى أن أي صحفي يطرد من مؤسسته وليس لديه عقد يلجأ للقضاء وسيتم كسب الدعوى وهذا الأمر حصل فعلا مع قنوات كثيرة.

256 thoughts on “نقيب الصحفيين: مساع لشمول جميع الصحفيين بقطع الأراضي

  1. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d certainly donate
    to this excellent blog! I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to fresh updates and will share this website
    with my Facebook group. Chat soon!

  2. Taxi moto line
    128 Rue la Boétie
    75008 Paris
    +33 6 51 612 712  

    Taxi moto paris

    It is appropriate time to make some plans for the future and it is time to
    be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or suggestions.
    Perhaps you can write next articles referring
    to this article. I want to read more things about it!

  3. Independance Immobilière – Agence Dakar Sénégal
    Av. Fadiga, Immeuble Lahad Mbacké
    BP 2975 Dakar
    +221 33 823 39 30

    Agence Immobilière Dakar

    I like the helpful information you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.

    I am quite certain I will learn lots of new stuff right here!
    Best of luck for the next!

  4. You are so cool! I do not suppose I’ve truly read something like that before. So 부달
    reat to discover somebody with original thoughts on this topic. Seriously.. many thanks for starting this up. This site is something that is needed on the web, someone with some originality.

  5. Thanks for your strategies. One thing really noticed is that often banks plus financial institutions know the dimensions and spending patterns of consumers plus understand that plenty of people max outside their cards around the trips. They correctly take advantage of this real fact and then start flooding a person’s inbox plus snail-mail box by using hundreds of no interest APR credit cards offers shortly when the holiday season closes. Knowing that when you are like 98% in the American general public, you’ll leap at the opportunity to consolidate credit debt and move balances to 0 annual percentage rates credit cards. feeeegj https://headachemedi.com – best Headache medications

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.